Alimentele primaverii

Rutina de zi cu zi nu ne permite  de cele mai multe ori sa avem o alimentatie sanatoasa si echilibrata. Tindem sa ne hranim doar cand ne e cu adevarat foame, mancand orice doar pentru a ne satura, fara a tine cont de resursele de care corpul uman are mare nevoie.

Auzim mereu spunandu-se ca frumusetea vine din interior, iar asta e valabil si atunci cand vine vorba de alimentatie.

Alimentele pe care le consumam, felul in care avem grija de sanatatea organismului, in general, se reflecta si la „suprafata”.

In zilele noastre, avem acces la orice aliment tot timpul anului. Este minunat sa ne bucuram de pepene in februarie si de sparanghel, de exemplu in luna august, insa poate multi dintre noi nici nu stim ca legumele si fructele ar trebui consumate atunci cand este sezonul lor.

Primavara este anotimpul in care natura renaste si odata cu aceasta si noi ar trebui sa facem unele schimbari in alimentatia noastra. Dincolo de beneficiile evidente de a consuma alimente de pe piata locala si specifice fiecarui anotimp, exista si alte motive importante pentru a manca alimente de sezon.

Natura functioneaza intr-un mod simplu, dar miraculos. Daca asculti ceea ce corpul tau are nevoie in mod natural in fiecare moment al anului, este inevitabil sa nu te sincronizezi cu ceea ce iti ofera pamantul in fiecare anotimp.

Din punct de vedere antropologic corpul nostru are nevoie se scape de surplusul de greutate pe care l-a acumulat in timpul iernii, pentru a face tranzitia  spre primavara. Tipurile de alimente de care suntem tentati acum sunt legumele si fructele proaspete, alimente care simbolizeaza renasterea si in acelasi timp ne indeplinesc nevoile nutritive. Acestea sunt usor de gasit in piata fiind proaspete si nu sunt tratate chimic, pentru a rezista mai mult.

  • Iata cateva alimente cu un impact benefic asupra corpului in aceasta perioada:

La inceputul primaverii, apar urzicile, pe care le putem culege chiar noi sa le putem procura din pietele alimentare. Urzica este curativa incepand de la  radacina, tulpina, frunze si terminand cu florile. Inca din antichitate este foarte apreciata datorita substantelor active, urzica fiind de mare ajutor  in anemii si in alte boli ale sangelui. Se mai pot consuma si leusteanul, spanacul, salata, ceapa verde, usturoiul sau mararul.

Prin luna aprilie incep sa apara corcodusele si merele verzi. Se pot consuma proaspete, sub forma de compot sau suc de mere. Menta este, de asemenea un aliment foarte important, fiind indragita datorita aromei sale, precum si gustului si proprietatilor medicinale.

Ceaiul de menta este bun in problemele biliare si in micsorarea calculilor biliari. Folosita in alimentatie, detoxifica organismul, imbunatateste circulatia sanguina si previne infectiile respiratorii.

Spre finalul primaverii, deja putem consuma rosii, telina, morcovi, vinete, ardei, castraveti, rozmarin, flori de soc, chiar si busuioc si muguri de brad. Fructele din aceasta perioada sunt cele timpurii, cum ar fi ciresele de mai, perele, capsunele si zmeura daca avem noroc sa fie vreme calda.