Construirea relatiilor in mediul de afaceri

  • Ce intelegem prin construirea unei relatii in mediul de afaceri?

Atunci cand vorbim despre competenta de construire a relatiilor din mediul de afaceri, ne referim la construirea unor relatii puternice, cu privire la utilizarea abilitatii interpersonale de a relationa intr- un mod eficient.

  • Ce face ca relatia construita sa fie una eficienta?

O persoana competenta in construirea unei relatii se concentreaza pe intelegerea nevoilor clientului si obtinerea celor mai bune rezultate posibile. Aceasta competenta promoveaza o etica a serviciului pentru clienti, o intelegere si o anticipare a nevoilor schimbate ale clientilor care este esentiala. Stresul si conflictele sunt alte probleme pe care o relatie bine construita le va gestiona, in calitate de mediator de atenuare a dificultatilor.

  • Cum pot incepe sa-mi dezvolt abilitatile pentru a construi relatii puternice?

Primul lucru este sa identifici mai intai obiectivele planului de afaceri ale departamentului tau si sa decizi daca rolul tau va ajuta la atingerea acestor obiective. Trebuie sa studiezi planul de afaceri si sa inveti cat mai multe despre interesele, nevoile si activitatile clientilor tai. Aceste informatii pot fi disponibile in proprille rapoarte anuale sau in sondajele efectuate de catre compania ta. Stai de vorba cu clientii tai despre modul in care le poti satisface cel mai bine nevoile.

7 pasi pentru a putea incheia relatii  cat mai eficiente:

  1. Elaboreaza un plan cu tot ceea ce trebuie sa faci pentru a oferi clientilor tai ceea ce isi doresc. Discuta ideile tale cu un superior daca este cazul, iar apoi fa tot ceea ce este necesar pentru a pune in aplicare planul.
  2. In cazul in care planul tau a fost pus in aplicare, programeaza intalniri regulate cu superiorii pentru a trece in revista progresele pe care le faci si modificarile care ar trebui aplicate.
  3. Atunci cand lucrezi ca parte a unei echipe sau a unui grup in cadrul unui departament sau companii este important sa evaluezi contributia ta la activitatea grupului. Gandeste-te la modul in care eforturile tale impiedica sau ajuta progresul.
  4. Fa o analiza saptamanala a angajamentelor tale. Stabileste un obiectiv pe care sa il poti urma. Fa un efort de a intocmi tot ceea ce spui si ce gandesti, pana iti va intra in obisnuinta.
  5. Formeaza o baza de date pentru a stii exact la cine sa apelezi pentru intrebari sau atunci cand ai nevoie de informatii.
  6. Nu astepta ca feedback-ul sa vina singur la tine, ci solicita-l dintr-o varietate de surse: de la superiori, colegi, clienti si persoanele care te supravegheaza. Asculta- i ce spun si actioneaza in consecinta.
  7. Construieste relatii informale cu persoanele care lucreaza in jurul tau, chiar si cu cei cu care nu discuti in general.