Uleiul de motor are nenumărate beneficii. În primul rând, uleiul are capacitatea de a lubrifia diferitele părți ale unui motor, astfel încât acestea să se poată deplasa una lângă alta fără a induce prea multă frecare. În plus, uleiul este complementar lichidului de răcire, care nu are capacitatea de a accesa anumite părți ale motorului. Uleiul are funcția de a scădea temperatura, distribuind uniform căldura.
Mulți proprietari de mașini își consideră mașina esențială, însă mulți dintre ei încă neglijează întreținerea acesteia. Printre problemele care ar trebui să atragă atenția tuturor șoferilor, se numără în special starea uleiului de motor. Să descoperim principalele sale avantaje și frecvența ideală pentrua efectua o schimbare de ulei.
Când trebuie schimbat uleiul de motor?
Producătorii de mașini recomandă în general realizarea unui schimb de ulei pe an. De asemenea, putem recomanda schimbarea uleiului de motor la fiecare 15.000 până la 20.000 de kilometri. Pentru a determina produsul potrivit, trebuie să ții cont de standarde și indici de vâscozitate. În mod ideal, nivelul uleiului ar trebui verificat la fiecare 2.000 de kilometri sau înainte de o călătorie lungă.
Trebuie avut în vedere faptul că microparticulele și alte depozite dăunătoare se acumulează treptat în motor.Uleiul de motor acționează ca un agent de curățare, colectează murdăria și praful care se acumulează și le trimite înapoi în filtrul de ulei. Ajută la menținerea motorului într-o stare bună de curățenie și, prin urmare, promovează funcționarea acestuia. În plus, aditivii anticorozivi și antioxidanți continuți în acest lichid protejează componentele metalice de fenomenele de coroziune.
Puterea de lubrifiere protejează motorul de frecare și uzură prematură a pieselor sale. Se optimizează longevitatea vehiculului, se reduce riscul defecțiunilor mecanice la costuri exorbitante.
În plus, uleiul de motor ajută la reducerea consumului de combustibil și în cele din urmă economisește bani.
Există sute de uleiuri de motor diferite pe piață: multe mărci cu multe standarde și vâscozități diferite.
Completarea uleiului de motor
Completarea uleiului presupune adăugarea unei cantități mici de ulei atunci când joja ta se apropie de markerul „minim”. Este important să nu conduci niciodată cu un nivel de ulei mai mic decât cel recomandat, altfel există riscul defecțiunii motorului.
Vâscozitatea
Vâscozitatea este o măsură a rezistenței fluidului la curgere. Vâscozitatea unui ulei de motor este exprimată prin 2 grade. Un grad rece și unul cald.Nota la rece este situată în fața literei W. Nota la cald este situată după litera W.
Schimbarea uleiului se referă la o operațiune de întreținere auto de rutină care ar reprezenta nu mai puțin de 30% din cifra de afaceri a reparatorilor auto.Constă în înlocuirea uleiului de motor uzat cu ulei nou, curat, dar și în schimbarea imperativă a filtrului murdar cu unul nou pentru a nu murdări uleiul.
BELCO – Made in Belgium
BELCO este unul dintre cei mai importanți și dinamici furnizori de lubrifianți auto și industriali din Europa. BELCO este o companie din Belgia și deservește domeniile transporturilor, industriei, construcțiilor, agriculturii și maritim.
În ceea ce privește uleiurile de motor, portofoliul BELCO cuprinde 19 tipuri de uleiuri pentru autoturisme și utilitare cu diferite specificații și 13 tipuri de uleiuri pentru autocamioane truck & bus.
Una dintre numeroasele funcții primare ale uleiului de motor, este de a lubrifia motorul, oferind o peliculă de ulei micro-subțire, care acționează ca o barieră între numeroasele părți interne în mișcare pentru a minimiza frecarea, acumularea de căldură și, desigur, uzura. De asemenea, acționează ca un agent de răcire, ducând căldura generată de frecare în baia de ulei. Uleiul de motor ajută la prevenirea contaminării și a depunerilor prin îndepărtarea resturilor și murdăriei din zonele critice din interiorul motorului către filtrul de ulei. Deșeurile toxice dăunătoare vor fi neutralizate pentru a opri coroziunea și rugina.
Supus în mod constant la sarcini grele, uleiul se va descompune în cele din urmă și, odată cu acest lucru, proprietățile sale protectoare de curățare și răcire vor începe și ele să se diminueze. În ceea ce privește durata de viață utilă a lubrifiantului de motor, aceasta depinde în principal de tipul de ulei (mineral, semisintetic sau complet sintetic) și de „abuzul” pe care îl va întâmpina. O regulă generală este că uleiul mineral va dura în jur de 5.000 km, cel semisintetic 7.500 km iar cel complet sintetic 10.000 km.
Ce face un ulei mineral, semisintetic sau complet sintetic? În ansamblu, lubrifianții sunt alcătuiți dintr-un fluid de bază sau stoc, care constituie cea mai mare parte a produsului finit și aditivi. Dacă baza este derivată din țiței de petrol, uleiul de motor va fi din categoria „ulei mineral”. Pe de altă parte, uleiurile care utilizează fluide stoc dezvoltate în laborator din sintetizare chimică vor fi de natură complet sintetică. Uleiul semisintetic este, pur și simplu, un amestec de ulei mineral și ulei complet sintetic.
Cele mai importante două informații pe care ar trebui să le verifici atunci când alegi un ulei de motor pentru mașina ta sunt gradul de vâscozitate și indicatorii de calitate ai unui ulei de motor.
Vâscozitatea unui ulei se referă la „fluibilitatea” acestuia și se modifică odată cu temperatura. La temperaturi scăzute, vâscozitatea unui ulei este ridicată și subțiată pe măsură ce temperatura crește.
Un motor are nevoie de un ulei cu vâscozitate scăzută – care circulă mult mai repede decât un ulei cu vâscozitate mare , astfel încât uleiul să poată ajunge în toate părțile motorului într-un timp cât mai scurt, protejând componentele de uzură.
Pentru a face diferența între uleiul de motor bun și cel mediu, cel mai bine este să se studieze fișa tehnică a uleiului, unde pot fi găsite informații despre punctul de curgere și punctul de aprindere.